Some aspects of mathematical modelling in problems of marketing.
Keywords:
the life cycle of the goods, the exponential-power model, the maximum likelihood methodAbstract
In this work the complex model of the life cycle of the goods is received. The model is based on the games theory and statistical decisions. Unknown parameters of model are estimated by econometrics methods.References
Полшков Ю.Н. Об особенностях математического моделирования жизненного цикла товара // Вiсник Донецького національного унiверситету. Серiя В. Економiка i право. Спецвипуск, том 2. – Донецьк: ДонНУ, 2011. – С. 214-219.
Економічний ризик: ігрові моделі: Навч. посібник / [В. В. Вітлінський, П. І. Верченко, А. В. Сігал, Я. С. Наконечний]; За ред. д-ра екон. наук, проф. В. В. Вітлінського. – К.: КНЕУ, 2002. – 446 с.: ил., табл. – Бібліогр.: с. 439–446. – ISBN 966-574-318-Х.
Маркетинг: учебник для вузов / [Эриашвили Н.Д., Ховард К., Цыпкин Ю.А. и др.]; под ред. Н. Д. Эриашвили. – [2-е изд.]. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 623 с.: ил., табл. – Библиогр.: с. 506–509. – ISBN 5-238-00088-Х.