Corporate culture as an element of corporate social responsibility

Authors

  • M. Kuzhelev Донецкий национальный университет

Keywords:

corporate culture, corporate social responsibility, media culture, the corporation

Abstract

The article discusses the economic nature and historical background of the formation and development of corporate culture in Ukraine. Analyzed discussion points related to the definition of the essence of this category and the basic elements of corporate culture. In addition, influence of media culture on the formation of the social responsibility of business in a dynamic external environment and the place of the corporate culture in the system of corporate relations. Particular attention is paid to environmental factors that determine the behaviors of subjects of corporate relations in the implementation of corporate strategy and directly affects the generated model of corporate culture on a single enterprise . Examine the economic and social consequences of the introduction of system of corporate culture in the long term.

Author Biography

M. Kuzhelev, Донецкий национальный университет

д.э.н., профессор

References

Маркс К. Капитал. Т. III / К. Маркс, Ф. Энгельс Соч. – 2-е изд. – Т.25. – 545 с.

Mians G. The Corporate Revolution in America. – New York. 1962. - P. 155.

Berle A.A. The American Economic Republic. - New York. 1963. - P. 211.

Friedman М. The Social Responsibility of Business is to increase its Profit. "New York Times Magazine" September, 13, 1970, p.122-126.

Котлер Ф. Корпоративная социальная ответственность. Как сделать как можно больше добра для вашей компании и общества / Ф. Котлер, Н. Ли. – К.: Стандарт, 2005. – 302 с.

Кужелев М.А. Особенности формирования региональных моделей корпоративной социальной ответственности / М.А. Кужелев // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики: збірник наукових праць. Випуск №1 (12). – Харків: ХІБС УБС НБУ, 2012. – С.294-299.

Кравченко П.П. Социальная ответственность организации. Ее значение и место в короративной культуре организации / П.П. Кравченко // Корпоративна культура організації 21-го століття. Матеріали 5-ї Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Краматорськ: ДДМА, 2007. - с. 26-31

Кужелєв М.О. Концептуальні основи розвитку корпоративних відносин: Монографія / М.О. Кужелєв. – Донецьк: ТОВ «Східний видавничий дім», 2012. – 260 с.

Published

2013-12-28

Issue

Section

Law