Methodological principles of marketing management by strategic development of enterprises at the market of corporate clients

Authors

  • М.M. Bespyata

Keywords:

marketing management by development, market of corporate service, managements by changes, CRM is strategy, marketing strategy of corporate service, strategic breaks

Abstract

In the article theoretical positions of marketing management are investigational by strategic development of enterprise at the market of corporate service. Priorities of forming of marketing strategies of management are set by development of enterprises, that is determined by the mutual concordance of principles and management instruments worked out within the framework of three dominant approaches system and situatioonal conceptual positions of the strategic marketing. The newest approaches that are in the stage of forming are distinguished, namely analysis of breaks, under that understand consideration of disparities between the basic variables of strategic management. The use of strategy of doing business is reasonable within the framework of conception of development of mutual relations in the system "Enterprise is a client". 

References

Каракай Ю. Формування стратегії розвитку інноваційних ринків // Схід, 2008.-№2 (86).-С. 3-13.

Козаченко Г.В., Воронкова А.Е. Корпоративне управління. Підручник для ВУЗів. – К.: Лібра, 2004. – 368 с.

Груба Л.І. Реалізація стратегії управління інноваційною діяльністю// Економіка і держава, 2008. - №11. – с. 79-81.

Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг. - СПб.: Издательство «Питер Пресс», 2008. – 796 с.

Kaplan Robert S. and Norton David P. Having Trouble with Your Strategy? //Then Map. It. Harvard Business Review. – September-October. – 2000. – p. 167-176.

Лещенко А.В. Вибір CRM-системи в компанії – шлях від стратегії до конкретного рішення // Інтернет-Освіта-Наука: Матеріалиміжнародної науково-практичної конференції вчених, студентів і практиків / Гол. ред. А.В. Лещенко. – Вінниця: Інком, 2008. – с. 286-289.

Куденко Н.В. Маркетингові стратегії фірми: Монографія. – К.: КНЕУ, 2002. – 245 с.

Єфросініна О.В. Корпоративна стратегія діяльності підприємства у сфері бізнесу // Корпоративная культура как составляющая инновационных технологий в высшей школе: Материалы второй международной научно-практической конференции, г. Донецк, 16 марта 2004 года. – Донецк: ДИУ, 2004. – с. 55-59.

Published

2013-12-28

Issue

Section

Economics