The features of medical institutions’ websites promoting on the Іnternet

Authors

  • K. Кopniak Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

Keywords:

web-site promotion, web-site optimization, evaluate the effectiveness of site, medical institution

Abstract

The article is devoted to the problem of promoting medical institutions’ web-sites on the Internet. The results of research in forming strategy to promote web-site medical facility have been summarized. The algorithm of promotion web-site health care services has been proposed. The methods for initial attract visitors to the web-site have been designated and described how to implement them to sites of medical institutions. The methods for promotion and optimization of web-sites have been described: content optimization, site optimization for search systems and advertising on the Internet. Recommendations for implementation model for evaluating the effectiveness of clinic web-site have been proposed. Effective promotion of the medical institution website on the Internet will promptly increase traffic greatly and ranking a website and the institution has been theoretically and practically proven.

Author Biography

K. Кopniak, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

старший викладач кафедри економічної кібернетики та інформаційних систем

References

Просування сайту // Офіційний сайт веб-студії ProDecide [електронний ресурс]. – Режим доступу : http://prodecide.com.ua/uk/advancement.html.

Балабанов И. Т. Электронная коммерция : учебное пособие для вузов / И. Т. Балабанов. – СПб. : Знание, 2007. – 191 с.

Брагин Л. А. Электронная коммерция : учебное пособие / Л. А. Брагин. – М. : Экономист, 2005. – 287 с.

Зуєв М. Б. Интернет-маркетинг : взгляд практиков / М. Б. Зуєв, Д. Е. Разваляєв. – М. : Вершина, 2008. – 248 с.

Холмогоров В. А. Интернет-маркетинг. Краткий курс / В. А. Холмогоров. – СПб. : Питер, 2002. – 208 с.

Успенский И. В. Интернет-маркетинг : учебник [електронний ресурс] / И. В. Успенский. – СПб. : Изд-во СПГУЕиФ, 2003. – Режим доступу : http://www.aup.ru/books/m80/

Басюк Т. M. Ранжування веб-сайтів у мережі Інтернет [електронний ресурс] / Т.М. Басюк, А.С. Василюк // Lviv Polytechnic National University Institutional Repository. – Режим доступу : http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/23887/1/2-3-12.pdf.

Береза А. М. Електронна комерція : навчальний посібник / А. М. Береза, І. А. Козак, Ф. А. Левченко та ін. – К. : КНЕУ, 2008. – 326 с.

Грехов А. М. Електронний бізнес : навчальний посібник / А. М. Грехов. – К. : Кондор, 2008. – 297 с.

Бабенко Н. О. Стратегія просування web-сайту компанії / Н. О. Бабенко // Бізнес-інформ. – 2012. - №8. – С. 235-237.

Оптимізація і просування сайтів в мережі Інтернет // Офіційний сайт веб-студії «Kraser Studios» [електронний ресурс]. – Режим доступу : http://webkraser.biz/prosuvannja-sajtiv-lviv.html.

Костюкевич А. Медична інформація у мережі Інтернет // Практика управління медичним закладом. – 2015. – №1. – С. 34-39.

Приватний медичний заклад: організація та управління // Жіночий лікар. – 2012. – №6. – С. 58-63.

Published

2014-12-26

Issue

Section

Scientific notes