The concept of lateral marketing in competitive environments.

Authors

  • V. Frolova Донецький національний технічний університет

Keywords:

lateral marketing, vertical marketing, competitive advantages, brand, promotion, innovation

Abstract

Author considered up-to date the question of using lateral marketing. The essence of lateral marketing and the necessity of using it's methods in enterprises in a highly competitive market. The analysis of the main steps in the process of lateral thinking. Investigated the differences of vertical and lateral marketing. Examples of successful application of lateral marketing modern domestic and foreign enterprises. The preconditions for the use of lateral marketing on modern Ukrainian market.

Author Biography

V. Frolova, Донецький національний технічний університет

к.е.н., доцент кафедри стратегічного управління економічним розвитком

References

Гелюта І. Латеральний маркетинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності / І. Гелюта / / Людина і праця. – 2010. – № 1 – С. 63 – 64.

Крикавський Є.В. Логістика: Основи теорії / Є.В. Крикавський. – Львів: Видавництво «Інтелект-Захід», 2006. – 456 с.

Оксенюк В. Від божевільних ідей до успіху. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/marketing/mark119.html

Тарасюк Ю.А. Латеральний маркетинг як засіб підвищення конкурентоспроможності сучасних українських підприємств / Ю.А. Тарасюк/ / Збірник наукових праць СНУ ім. В. Даля. – 2012. – № 18 – C. 89 – 93.

Котлер Ф. Новые маркетинговые технологии. Методики создания гениальных идей / Ф. Котлер, Ф. Триас де Без. – СПб.: Издательский Дом Нева, 2004. – 192 с.

Раца О.Б., Ящук О.О. Латеральний маркетинг як нестандартне вирішення стандартних проблем. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=32729

Гаврилова І. Латеральний маркетинг / І. Гаврилов / / «Маркетинг газета». -2007. – № 2 – С.23-25.

Інтернет-портал для управлінців [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua

Published

2014-06-06

Issue

Section

Law