Marketing approach to the business portfolio management.

Authors

  • K. Yavors’ka Національний технічний університет України «КПІ»

Keywords:

businesses portfolio, business direction, marketing management, strategic marketing business portfolio management, the level of management, strategic business unit

Abstract

The nature of the strategic management of a diversified enterprise in this paper was observed. At each stage of the strategic management marketing component was selected, thus the sequence of the process of strategic marketing management was depicting and studied. Considered The definition of "business portfolio" was analyzed and purposed author’s one. The definition of "strategic marketing portfolio management business" was purposed. The process of strategic marketing business portfolio management was analyzed. A marketing mechanism component at each stage of business-line development was suggested.

Author Biography

K. Yavors’ka, Національний технічний університет України «КПІ»

аспірант

References

Альтшулер И. Стратегическое управление на основе маркетингового / И. Альтшулер. – М. : Вершина, 2006. – 232с. - ISBN: 978-5-9626-0247-9.

Ансофф І. Стратегічне управління / І. Ансофф ; [пер. з англ.], - М. Економіка, 1989. – 519 с.

Балабанова Л. В., Митрохіна Ю. П. Стратегічне маркетингове управління збутом підприємства: [монографія] / Л. В. Балабанова, Ю. П. Митрохіна. – Д., ДонНУЕТ, 2009. – 245 с.

Василенко В.О Стратегічне управління: Навч. посібник./ В.О. Василенко, Т.І. Ткаченко – К.: ЦУЛ, 2006. – 396 с

Довгань Л.Є Стратегічне управління: Навч. посіб. / Л.Є. Довгань, Ю.В. Каракай, Л.П. Артеменко – К.: ЦУЛ, 2009. – 440 с.

Ж. Ж. Ламбен Стратегический маркетинг / Ламбен Ж. Ж. – Питер, 2007. – 800 с.

Зозульов О. В. Маркетинг: навчальний посібник / А. В. Зозульов – К.: Знання-Прес, 2003 – 326 с.

Зозулев А. В. Промышленный маркетинг / А. В. Зозулев – К.: ЦУЛ, 2010. – 572 с.

Куденко Н. В. Маркетингове стратегічне планування: дис. на здобуття наукового ступеня док економічних наук / Н. В, Куденко. – К, 2003; 455 с.

Стрий Л. А. Маркетинговое управление на рубеже ХХI столетия. [Монография] / Л. А. Стрий. – Одеса: Астропринт, 2000. – 304 с.

Issue

Section

Economics