Formation of practical and creative experience of students of the specialty "Marketing": analysis of results of research and experimental work.

Authors

  • L. Ivanenko ДонНУ
  • O. Boyenko ДонНУ 

Keywords:

practical and creative experience of students, problem training, case method, creative and educational environment, level of preparation of students, specialists experts in marketing

Abstract

In article need of formation of practical and creative experience of future specialists experts in marketing is proved. The complex of modern innovative methods of preparation of students of the specialty "Marketing", their contents and features is considered. It is proved productivity of the offered methods. Correlation and regression connection between level of knowledge of students and their creative activity is established.

Author Biographies

L. Ivanenko, ДонНУ

к.е.н., доцент кафедри «Маркетинг»

O. Boyenko, ДонНУ 

к.е.н., доцент кафедри «Маркетинг»

References

Лузік Е. Креативність як критерій якості в системі підготовки фахівців профільних ВНЗ України / Е. Лузік // Вища освіта України. – 2006. - № 3. – С. 76 - 83.

Нагаєв В.М. Методологічні засади управління якістю підготовки аграрних менеджерів / В.М. Нагаєв // Вісник Дніпропетровського державного аграрного університету. – 2008. - № 2. – С. 162 – 167.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: підручник / С. О. Сисоєва. – К.: Міленіум, 2006. – 344 с.

Шеремета П.М. Кейс-метод: з досвіду викладання в українській бізнес-школі / П.М. Шеремета, Г.Л. Каніщенко. – Київ: Центр інновацій та розвитку. – 1999. – 80 с.

Issue

Section

Economics