Strategic analysis of the competitive position of L'Oreal.
Keywords:
global cosmetics market, L'Oreal, profitability, BCG matrixAbstract
The article considers the current state of the global cosmetics market, its geographic and product structures. Activity of L'Oreal as the largest company in this market has been assesed. The main types of cost-effectiveness were calculated. The competitive position of L'Oreal was analyzed with the help of BCG matrix. Strategies for further development of the groups of products are suggested.References
Куницька О.М., Бойко О.Л. Методи аналізу в стратегічному плануванні підприємства [Електронний ресурс]: // - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Vntu/2008_17_2/41.pdf
Маселко Т.Є., Домашиц Н.В. Методологічні засади управління маркетинговою діяльністю підприємств // Науковий вісник НЛТУ України. – 2009. − Вип. 19.7
Annual Report 2011[Електронний ресурс]: // - Режим доступу: http://www.loreal-finance.com/_docs/us/2011-annualreport/LOREAL_Rapport-Activite-2011.pdf
Registration Document 2011[Електронний ресурс]: // - Режим доступу: http://www.loreal-finance.com/_docs/us/2011-annualreport/LOREAL_Document-de-Reference-2011.pdf
Boston Consulting Group, Perspectives on Experience [Text]. Boston, Mass.: The Boston Consulting Group, 1972
Вагнер І. М. Стратегічний аналіз конкурентних позицій підприємства// Вісник Університету банківської справи Національного банку України. — 2009. — № 3(6). — С. 240-244. — (Економіко-математичне моделювання та інформаційні технології).
Ершова Н.М. Моделирование жизненного цикла товара[Електронний ресурс]: // - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal /natural/smm/SSh/2008_2/Statyi_tom2/34..pdf