Segmenting consumers of educational services.

Authors

  • S. Gritsenko Донецький національний університет
  • V. Galkina Донецький національний університет

Keywords:

segmentation, target market, analysis, consumers, the marketing policy

Abstract

The paper was carried out segmentation of consumers of educational services in Donetsk. We used a logical, dialectical methods of scientific knowledge. It was concluded that the main components of the marketing plan, the campaign in schools, based on the typology developed by the applicants.

Author Biography

S. Gritsenko, Донецький національний університет

д.е.н., професор кафедри маркетингу

References

Азоев Г. Краткосрочные формы бизнес-образования / Г.Л. Азоев, В.Е. Яхин // Маркетинг и маркетинговые исследования в Украине. – 2011. - № 3.

Попов Е. Услуги образования и рынок / Е.Н. Попов // Украинский экономический журнал. – 2010. - № 6.

Белый И. Принципы формирования товарной политики вуза / И. М.Белый, И.Б. Романова // Маркетинг в России и за рубежом. – 2010. – №6. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.dis.ru/market/arhiv/2002/6/9.html.

Issue

Section

Economics