Commercialization of intellectual products and its endogenous factors.

Authors

  • E. Vorobyov Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 
  • O. Dovgal Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна   

Keywords:

endogenous factor, intellectual product, сommercialization, metamorphoses, business-modeling

Abstract

In the article as an effective instrument of embodiment of intellectual products into profitable assets and as an effective instrument of risks` mitigation, business-modeling is suggested, which is used in practical activity of successful high-tech companies in developed countries.

Author Biographies

E. Vorobyov, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 

д.е.н., проф., зав. кафедри економічної теорії

O. Dovgal, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна   

аспірант кафедри економічної теорії

References

Waterman R. Diversity and Quality of Information in a Monopolistically Industry / R. Waterman // Information Economy & Policy. – Vol. 4. – № 4. – 1991. – Рp. 501-528.

Эрроу К. Возможности и пределы рынка как механизма распределения ресурсов / К. Эрроу // THESIS. – 1993. – Т. 1. – Вып. 2. – С. 53-68.

Best retail brands 2012 Електронний ресурс: The 2012 rankings. – Режим доступу : http://www.interbrand.ch.

Business Finance, Stock Market, Quotes, News Електронний ресурс: Balance Sheet. – Режим доступу : http://finance.yahoo.com

Чесбро Г. Открытые инновации: создание прибыльных технологий / Г. Чесбро / Пер. с англ. – М. : Поколение, 2007. – 336 с.

Аллен К. Продвижение новых технологий на рынок: [новые технологии – залог успеха бизнеса / К. Аллен // Пер. с англ. Е. В. Ручкиной.  М. : БИНОМ. Лаборатория знаний, 2007. 455 с.

Issue

Section

Economics