Corporate social responsibility as a factor in creating a positive image of the company's business.

Authors

  • V. Matyusha Донецький державний університет управління
  • V. Vasilievа ТОВ «Плеяда»

Keywords:

corporate social responsibility, social events, company image, corporate image elements, fundamental image, external image, corporate selfishness, corporate altruism, mechanism of corporate social responsibility

Abstract

The article defines the communication between corporate social responsibility and business image of the enterprise, outlines the elements of corporate image and stages of its formation. Besides scientific approaches to understanding of essence of corporate social responsibility are generalized, and also examples of practical realization of actions of corporate social responsibility are reviewed by leading Ukrainian corporations. It`s offered the mechanism of forming of corporate social responsibility in the company, containing the principles, objectives and future directions of the corporate social responsibility, organizational support of socially-oriented activities and the results of their influence on the image of the company in the short and long term.

Author Biographies

V. Matyusha, Донецький державний університет управління

викладач кафедри інвестування

V. Vasilievа, ТОВ «Плеяда»

економіст

References

Химич І.Г. Імідж як важливий показник діяльності підприємства у сучасних умовах розвитку корпоративної культури / І.Г. Химич // Економіка та держава. – 2009. – №9.- С.12

Лебедев М. А. Устойчивое развитие в Украине : проблемы и возможности / М. А. Лебедев // Проблеми стійкого розвитку України. – Збірка доповідей міжнародної наукової конфренції студентів. – Київ, Всеукраїнська екологічна ліга, 2006. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://masters.donntu.edu.ua/2004/feht/lebedev/library/lebedev1.htm

Краплич, Р. Корпоративна соціальна відповідальність українського бізнесу: Досвід Фундації Острозьких : Посібник для бізнесу та неприбуткових організацій [Текст] / Р. Краплич; Фундація ім. князів-благодійників Острозьких. – Рівне, 2007. – 74 с.

Перелыгина Е. Б. Психология имиджа : учебное пособие / Е. Б. Перелыгина. – М. : Аспект Пресс, 2008. - 223 с.

Полякова О. М., Кас П. Ю. Особливості формування і розвитку соціальної відповідальності підприємств в Україні // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2010. - № 32. – с.284-289.

Мельник С. Соціальна відповідальність бізнесу як складова соціальної політики України. / С. Мельник // Економіка та держава. - №5. - 2008. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: lir.lg.ua›shlahi.doc

Офіційний сайт компанії ДЕПК [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.dtek.com/

Офіційний сайт компанії «НІКО» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.niko.ua/

Шарков Ф. И. Имиджфирмы: технологииуправления : учеб. пособие / Ф.И.Шарков / — М.: Академ. Проект, 2006. — 271 c.

Published

2014-06-06

Issue

Section

Economics