Synergistic aspect of branding the region
Keywords:
marketing principles, branding of product and territory, satisfaction of customer, economic complexAbstract
The questions of marketing management branding of region are considered with the purpose of advancement of their interests in market processes. Sat for brand of territory, dependence of the system of indexes, qualificatory the sinergistical aspect of functioning of brands of product and region формализована. The formal model of process of strategic development of territory is offered as an economic complex, which reflects intercommunication of processes, flowing in productive and unproductive spheres of region.References
Мунін Г. Б. Маркетинг туризма : Навч. пособие. – Ч. 1. / Г. Б. Мунін, З. І. Тимошенко, Є.В. Самарцев, А.О. Змійов – К.: Изд-во Європ. ун- ту. – 2005. – 324 с.
Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии: Как создать, завоевать и удержать рынок / Пер. с англ. В.А. Гольдича и А.И. Оганесовой; Науч. ред. и авт. Вступ. ст. Б.А.Соловьев. – М. : ООО «Издательство АСТ», 2000. – 272 с.
Гузь Н.Г. Управление конкурентоспособностью туристского предприятия / Н.Г. Гузь, Г.Д. Леонова // Вестник ДІТБ, Серия "Экономика, организация и управление предприятиями" (в туристической сфере), 2009. – №13. – 385 с. (с. 36-41).
Леонова Г.Д. Клиентоориентированное управление конкуренто-способностью туристского предприятия / Г.Д. Леонова, А.М. Зайцева // Вестник ДІТБ, Серия "Экономика, организация и управление предприятиями" (в туристической сфере), 2010, №14. – 358 с. (с. 95-100).
Леонова Г.Д. Управление конкурентоспособностью предприятия сферы услуг в условиях кризиса / Г.Д. Леонова, А.М. Зайцева // Вестник Донецкого национального университета. Сер. В: Экономика и право – 2010, № 1. – 422 с. (с. 219-222).
Миротин Л.Б., Ташбаев Ы.Э., Касенов А.Г. Логистика: обслуживание потребителей : Учебник. – М.: Инфра-м, 2002. – 190 с.