Image as a significant factor in the competitiveness of institutions restaurant industry
Keywords:
external image, internal image, a tangible image, intangible image, competitiveness, interior of the restaurant, restaurant restaurant facilitiesAbstract
The article stipulates that one of the main factors of enterprise competitiveness evaluation restaurant industry is the company's image. Determined that the image of the restaurant is a synthesis of external, internal, tangible, intangible, and the current positive images that reflect meaningful evaluation criteria of competitiveness. Refined essence of each of the types of establishments image of the restaurant industry, the basic objectives and parameters of their evaluation. Determined that the integrated component from a position as a consumer, as well as from the perspective of the Service Provider is a tangible image. The estimates presented tangible image from the position of the consumer depending on the level of income from the age category and interior restaurant business establishments. Assessment of the competitiveness of enterprises was obtained by sociological survey of visitorsReferences
П'ятницька Г.Т. Визначення конкурентоспроможності загальнодоступних підприємств громадського харчування / Г.Т. П'ятницька, А. М. Коваленко. – Економіка і підприємництво: стан та перспективи: Зб. наук. праць КНТЕУ. – К.: КНТЕУ, 2001. – с. 235–245.
Перелигіна О.Б Психологія іміджа: навч. посібник / О. Б. Перелигіна. М.: Аспект Прес, 2002. – с. 223.
Ткачова С.С. Особливості конкуренції в ресторанному бізнесі [Електронний ресурс] / С. С. Ткачова //Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/V_Ditb/2011_15/Tkachova.pdf.
Муромкіна І.І. Імідж роздрібного торговельного підприємства: особливості формування і сприйняття / Муромкіна І. І. // Маркетинг за рубіжом. – 2001. – № 2. – с. 72–77.
Котлер Ф. Основи маркетинга / Ф. Котлер. М.: Прогрес, 1998. 620 с.
Калашнікова Л.Ю Формування іміджу [Електронний ресурс] / Л.Ю Калашнікова // Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/imidzhorganizatsii-kak-faktor-povysheniya-ee-konkurentosposobnosti#ixzz3TzisbLG4
Косвинцева Е. Н. Забезпечення конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. канд. економ. наук. – М.: 2009. – 23с.
Клейман А.А. Позитивний імідж як фактор конкурентоспроможності [Електронний ресурс] / А. А. Клейман, О. А. Банчикова // http://cyberleninka.ru/ Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/pozitivnyy-imidzh-kak-faktor-konkurentosposobnosti-gostinichnogopredpriyatiya.
Джі Б. Імідж фірми: планування, формування, просування / Боббі Джі. – СПб. : Питер-Пресс, 2000 – 365 с. – (Серія «Теорія і практика менеджменту»).
Гатило В. П. Фактори, що впливають на формування іміджу підприємства / В. П. Гатило // Економіка та управління підприємствами: проблеми теорії та практики. – 2010. – № 1 (9). – С. 94–100.