Formation of the strategy of industrial enterprises on the principles of environmental marketing

Authors

  • T. Tolpezhnikova ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь

Keywords:

marketing activities, environmental marketing, industrial enterprise, greening

Abstract

The role of environmental marketing in the structure of the marketing industry was considered in the article. The approaches to ensuring competitiveness through the use of principles ecomarketing. Ecobrending consider the role in the formation of competitive advantage. The article discusses the basic versions of the basic environmental marketing strategy of the company, and especially the price policy on organic products. An evaluation of the effectiveness of management proved the connection between work and financial performance environmental criteria. The stages in the development of industrial structures based on organic construction of the system of environmental marketing.

Author Biography

T. Tolpezhnikova, ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь

аспирант

References

Балашов В. Г. Система маркетинга на предприятии / В.Г. Балашов. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://books.tr200.ru/v.php?id=165927

Данько Т. П. Управление маркетингом: Учебник. Изд. 2-е, перераб. и доп. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 334 с.

Королева О. Система экологического менеджмента на предприятии / О. Королева // Стандарты и качество. – 2005. – № 4. – С. 32–35.

Лопатин В. Н. Экологический менеджмент и маркетинг. – М.: Фарго ХХI век, 2003. – 169 с.

Минетт С. Промышленный маркетинг: Принципиально новый поход к решению маркетинговых задач / С. Минете, А. О. Старостина, В. А. Кравченко. – М.: Вильямс, 2008. – 208 с.

Офіційний веб-сайт міністерства промисловості України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//www.industry.kmu.gov.ua

Пахомова Н. В. Экологический менеджмент / Н. В. Пахомова, А. Эндрес, К. К. Рихтер. – СПб.: Питер, 2003. – 544 с.

Powers T.L. Modern Business Marketing. / Powers T.L. – West Publishing Company, 1991. – 435 p.

Published

2013-12-28

Issue

Section

Economics