Forming of marketing politics at inference of new insurance product to the market
Keywords:
insurance, marketing politics, life cycle, promotion, market services, studies, segmentation, profitAbstract
Analysis methods for generating marketing policy for withdrawal of new insurance products to market. Designed algorithm for advancing insurance products. Proved, that insurance companies not fine strategy, mainly that local is not connect between us study. Complex insurance marketing includes: conducting marketing of research, segmentation and positioning of results about as, creative of insurance of products (services) with condition market, concurrent centers Formation effective system for advancing of insurance grocery make activities to advancing of insurance products. Do the algorithm can help the marketologist to more than Ukrainian insurance companies systematically and qualitatively make its work on the Conduct marketing research. Activities of O on new insurance products to market. Proved economic expediency events.References
Виноходова С. Маркетингові дослідження в страховому бізнесі: роль, методи, алгоритм проведення / С. Виноходова // Маркетинг в Україні. – 2004. - №5. – C. 15-19.
Михайловська І.С. Маркетингові дослідження як засіб ефективності страхового бізнесу/І. С. Михайловська, М. О. Гостюхіна //Вісник ТУП. Економічні науки. – 2004. - №1, Ч. 2, Т. 2. – C. 69-71.
Мних М.В. Маркетингові дослідження та маркетингова політика у страхуванні/ М. В. Мних, Н. М. Мних // Економіка. Фінанси. Право. – 2004. - №2. – с. 12-15.
Николаенко Н. Как реорганизовать маркетинг в страховом бизнессе? / Н.Николаенко // Управление компанией. – 2003. - №6. – C. 56-60.
Петруня Ю.Є. Маркетинг на ринку послуг / Ю.Є. Петруня // Маркетинг в Україні. – 2004. - №1. – C. 52-55.
Фурман В.М. Організація маркетингової служби страхової компанії / В.М. Фурман // Фінанси України. – 2004. - №9. - C. 125-133.
Життєвий цикл страхового продукту: Страховий маркетинг [Електронний ресурс]: Страхування: види, класифікація, маркетинг та ін. – 2008. - Режим доступу: http://www.alteuras.ru/post_1249371573.html. - Дата доступу: груд. 2010.
В Україні почалась міграція клієнтів між страховими компаніями [Електронний ресурс]: Прогнози і тенденції ринків// Інтернет-журнал про страхування. – Режим доступу: http://forinsurer.com/public/09/09/13/3974.- Дата доступу: вер. 2013.
Страховий ринок: Річний звіт [Електронний ресурс]: Річні звіти Держфінпослуг/ Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг України. – Режим доступу: http://www.dfp.gov.ua/734.html. - Дата доступу: трав. 2011. - Назва з екрану.
Осадець, С.С. Страхування: підручник / С.С. Осадець. – К.: КНЕУ, 2002. – 599 с.
Захист прав споживачів фінансових послуг. Про результати звернень за березень [Електронний ресурс]: Всеукраїнська громадська організація захисту прав споживачів фінансових послуг. – Режим доступу: http://vgo.com.ua/blogs/all/445. - Дата доступу: вер. 2013.