Enterprise’s sale policy forming methods

Authors

  • V. Кucher
  • V. Кraskо

Keywords:

sale policy, advancement of commodity, market, chosen strategy, marketing analysis, producer, buyer.

Abstract

The system of sale of commodity is one of major in the marketing policy of enterprise. It is proved, that success is achieved by that supplier which attentively will listen to the remarks of client and will organize more comfort and mutually beneficial collaboration. The organizational form of activity of service of sale on an industrial enterprise is substantiated. 

References

Ляшенко В.И. Франчайзинговый режим формирования региональной сети элементов инновационной предпринимательской инфраструктуры // Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна. Вип. 97. – 2005. – С. 31-42.

Алымов А. - Перспективы развития отечественного предпринимательства // Экономика Украины. – 2004. – № 2. –С. 92 – 93.

Малхотра Н.К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 960 с.

Борисенко 3. Первое десятилетие конкурентной политики в Украине // Экономика Украины. – 2003. – № 5. –С. 4 – 9.

Костусєв А. Защита экономической конкуренции в Украине: состояние и проблемы // Экономика Украины. – 2003. – № 4. –С. 4 – 12.

Николаев И.Г. Методические подходы к разработке и реализации стратегий развития в розничной торговле // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – №3. – С. 60 – 64.

Винкельманн П. Маркетинг и сбыт. Основы ориентированного на рынок управления компанией. М.: Издательский дом Гребенникова, 2006. – 668 с.

Шведун В.О. Обґрунтування та створення інноваційної стратегії управління маркетинговою діяльністю підприємства / В.О. Шведун. // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2 012. – № 3. – С. 75-83.

Божкова В.В. Стратегічні аспекти комунікаційної політики в інноваційній діяльності промислових підприємств : монографія / В.В. Божкова. – Суми : ТОВ «ТД «Папірус», 2011. – 362 c.

Механізм стратегічного управління інноваційним розвитком : монографія / за заг. ред. О.А. Біловодської. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2010. – 432 c.

Євдокимов Ф.І., Лисяков В.П. Механізм оцінки техніко-технологічного потенціалу підприємства // Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна. – 2005. –Випуск 97. – С. 25 – 30.

Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком промислових підприємств : монографія / С.М. Ілляшенко, О.А. Біловодська. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2010. – 281 с.

Амосов О.Ю. Оцінка потенціалу конкурентоспроможності як основного аспекту розвитку підприємства / О.Ю.Амосов // Проблеми економіки. – 2011. – №3. – С. 79 - 83.

Published

2013-05-28

Issue

Section

Economics