Changing management paradigms: retrospective analysis and prospects
Keywords:
paradigm, management, consumer, manufacturer, social responsibility of businessAbstract
The prevailing historical trends in the economy - the development and growth of business units, increasing the dynamism of the environment, increased complexity and competition, manufacturing more high-tech products - in the present conditions form the priority of the manufacturer, hence the need to improve its social responsibility, first of all, to consumers.
References
Shares of breakdown of GDP/Value Added at current prices in Percent (all countries) / United Nations Statistics Division [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://unstats.un.org/unsd/snaama/dnllist.asp
Валовий внутрішній продукт за категоріями кінцевого використання / Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://ukrstat.gov.ua/
Перегудов С. П. Корпоративное гражданство: концепции, мировая практика и российские реалии [Текст] / С. П. Перегудов, И. С. Семененко. - М. : Прогресс - Традиция, 2008. - 448 с.
Коротков Э. М. Корпоративная социальная ответственность [Текст] : учебник / Э. М. Коротков, С. А. Антонов, О. Н. Александрова ; под ред. Короткова Э. М. - М. : Юрайт-Издат, 2013. - 445 с.