Соціально-психологічні підходи до управління трудовими конфліктами

Автор(и)

  • L. Buntovskaya Донецкий национальный университет

Ключові слова:

трудові конфлікти, ринкова психологія, інноваційна поведінка працівників, синергізм

Анотація

Соціально-психологічні підходи до управління трудовими конфліктами є неодмінною вимогою до сучасного менеджменту, орієнтованого на підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. У статті розглянуто значущі для стабілізації соціально- трудових відносин питання, пов'язані з психологічними важелями управління конфліктами в колективах. Проаналізовано шляхи мінімізації конфліктних взаємодій в період впровадження інновацій. Аргументовані висновки про необхідність формування інноваційного мислення працівників і вибору відповідної стратегії поведінки на етапі створення «стартового майданчика» змін. Висновки про необхідність акцентування уваги на соціально-психологічному аспекті мотивації персоналу аргументовані на прикладі ПАТ «Новокраматорский машинобудівний завод». Досліджено сутність синергізму та шляхи посилення синергетичного ефекту в командах. Обґрунтовано, що зростанню синергетичного ефекту можна сприяти на рівні планування, організаційної структури, матеріального стимулювання і соціальних гарантій. Обгрунтовано висновки про необхідність проведення моніторингових досліджень команди для виявлення резервів її творчого розвитку і коригування поточного стану колективу. Розглянуто параметри та показники моніторингу ефективності роботи команди, особистої ефективності діяльності її лідера і конкретних працівників

Біографія автора

L. Buntovskaya, Донецкий национальный университет

к.э.н., доцент кафедры управления персоналом и экономики труда

Посилання

Колганова Г.Т. Психологічні чинники управління ринковою економікою / Г.Т. Колганова, А.О. Величко // Прометей. Регіональний збірник наукових праць з економіки. – 2010. – № 1 (31). – С. 118-122.

Амоша О.І. Мотивація персоналу підприємства в ринкових умовах: наочні навчально-методичні матеріали / О.І Амоша, О.Л. Єськов, О.Д. Дарченко. – Донецьк: Ін-т економіки пром-ті НАН України, 2011. – 200 с.

Рейдерство: витоки, процедури, способи запобігання / О.А. Бурбело, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, С.О. Бурбело. – Луганськ: РВВ ЛДУВС ім. Е.О. Дідоренка, 2012. – 164 с.

Савельєва В.С. Організаційна поведінка: навч. посіб. /В.С. Савельєва, О.Л. Єськов, В.М. Вакуленко. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 240 с.

Еськов А.Л. Теоретические аспекты мотивации и их практическая реализация на крупном машиностроительном предприятии / А.Л. Еськов // Вісник Східноукраїнского національного університету імені Володимира Даля. – 2005. - № 2 (84). – С. 59-64.

Ільницький В.В. Методолого-методичний інструментарій дослідження відповідальної поведінки соціальних партнерів на ринку праці / В.В. Ільницький // Формування ринкової економіки: зб. наук. праць. – Спец. вип. Праця в ХХI столітті: новітні тенденції, соціальний виміп, інноваційний розвиток: у 2-х т. – Т. 1. – К.: КНЕУ, 2012. – 666 с.

Петюх В.Н. Управління командами: навч. посібник / В.Н. Петюх, О.І. Ільницька. – К.: КНЕУ, 2012. – 512 с.

Кемпбелл Э., Саммерс Л. Стратегический синергизм. – 2.-е изд. /Э Кемпбел, Л. Саммерс. – СПб.: Питер, 2004. – 416 с.

Управление конфликтами и стрессами: учеб.-практич. пособие / под. ред. А..Я. Кибанова. – М.: Проспект, 2012. – 88 с.

Кузнецова В.Н. Мотивация субъекта труда в контексте инновационного развития общества / В.Н. Кузнецова, А.С. Кузнецов, О.В. Пенез // Прометей. Регіональний збірник наукових праць з економіки. – 2010. – № 1 (31). – С.81-86.

Реутова А.О. Методы мотивации персонала предприятий /А..О. Реутова // Прометей. Регіональний збірник наукових праць з економіки. – 2010. – № 1 (31). – С. 210-212.

Шаховская Л.С. Механизм мотивации в партнерских программах лояльности на российском рынке / Л. С. Шаховская, И.В. Аракелова // Международное научное издание «Современные фундаментальные и прикладные исследования». – 2011. - № 2. – С. 101-107.

Ансофф И. Стратегическое управление: пер. с англ. / И. Ансофф. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.

Еськов А.Л. Мотивация в корпоративной системе управления персоналом / А.Л. Еськов, И.И. Симакова // Вісник Східноукраїнского національного університету ім. Володимира Даля. – 2005. – № 2(84). – С. 64 -68.

Зайцева Е.В. Роль человеческого фактора в условиях развития рыночных отношений / Е.В. Зайцева // Вісник Східноукраїнского національного університету імені Володимира Даля. – 2005. - № 2(84). – С. 81 -85.

Ляхов А.В. Понятие и виды синергизма / А.В. Ляхов, М.В. Крачулова // Економіка промисловості. – 2009. - № 4 (47). – С. 3-6.

Рофе А.И. Научная организация труда: учеб. пособие / А.И. Рофе. – М.: Изд-во «МИК», 2000. – 350 с.

Арутюнова Д.В.Стратегический менеджмент: учеб. пособие / Д.В. Арутюнова. - Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2010. - 122 с.

Василевская О.В. Эффективная синергия группы [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://www.botexpert.com.ua/MonthTheme1/MonthTheme1_54.html?ThemeID= – Загл. с экрана.

Зинкевич-Евстигнеева Т.Д. Теория и практика командообразования. Современная технология создания команд / Т.Д. Зинкевич- Евстигнеева, Д.Ф. Фролов, Т.М. Грабенко. – СПб: Речь, 2004. – 304 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-06-06

Номер

Розділ

Економіка