Забезпечення гідної праці в умовах посилення соціальної відповідальності корпоративних структур
Ключові слова:
концепція, працівник, компетенції, гідна праця, соціальна відповідальність, управління персоналомАнотація
В статті проаналізовано проблеми розвитку трудового та інтелектуального потенціалу в Україні. Обґрунтовано, що становлення інноваційної моделі розвитку напряму залежить від рівня розвитку корпоративної соціальної відповідальності бізнес-структур, що мають працювати в неперервному кругообігу «освіта – наукові дослідження та розробки – виробництво товарів та послуг – етика бізнесу – сучасний ринок». При цьому основним елементом даного ланцюга є кваліфікований, мотивований до ефективної та якісної праці працівник. Тому розвиток соціально-орієнтованої держави та становлення ефективного бізнесу безпосередньо пов’язані з необхідністю поєднання факторів посилення корпоративної соціальної відповідальності та підвищення якісних характеристик управління персоналом з метою формування системи гідної праці. В роботі визначено основні переваги, що отримують субєкти соціально-економічних відносин від дотримання принципів соціальної відповідальності. На основі проведених досліджень запропоновано концепцію модернізації системи управління персоналом в соціально-відповідальній організації. Метою її створення є виявлення чинників впливу на процеси управління персоналом та розробка механізму їх оптимізації в умовах формування системи гідної праці на сучасному виробництві. Розроблена концепція передбачає рішення комплексу задач, основними серед яких є: зняття соціальної напруженості між бізнесом, суспільством та владою; контроль за дотриманням стандартів якості; забезпечення внутрішньої мотивації працівників, підвищення привабливості компанії для працівників, споживачів, клієнтів.Посилання
Гриджук І. Інноваційна складова стійкого розвитку економіки регіонів / І. Гриджук // Теорії мікромакроекономіки: Збірник наукових праць. – Випуск 29. – К.: Академія муніципального управління, 2008. – С. 239 – 240.
Friedman M. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits / Milton Friedman // The New York Times Magazine. – 1970. – September 13. – Р. 3.
Діденко Н.Г. Соціальна відповідальність бізнесу як складова соціального партнерства в системі соціально-трудових відносин в Україні / Н.Г. Діденко // Менеджер. – 2007. – № 4(42). – С. 31-35.
Мельник С.В. Реформування соціально-трудової сфери: проблеми та напрямки їх вирішення / С.В. Мельник. – Луганськ., 2005. – 142 с.
Шевчук А.В. Социальная роль бизнеса в моделях корпоративного управления / А.В. Шевчук // Труд и социальные отношения. – 2006. – № 1. – С. 83 – 92 .
Волосковець Н.Ю. Корпоративна соціальна відповідальність підприємств як основа інноваційного розвитку сучасної економіки / Н.Ю. Волосковець // Наукові праці КНТУ. Економічні науки, 2010, вип. 17. – С. 157 – 163.
Белявська К.С. соціальна відповідальність бізнесу: еволюція поглядів на проблему / К.С. Белявська // Вісник Хмельницького національного університету 2011, № 1. – С. 228 – 234.
Шедяков В.Є. Соціальна відповідальність бізнесу та розвиток соціального капіталу суспільства / В.Є. Шедяков // Вісник одеського національного університету т.16, вип. 8 Соціологія і політичні науки, 2011. – С. 15 – 25.