Забезпечення гідної праці в умовах посилення соціальної відповідальності корпоративних структур

Автор(и)

  • N. Gumeniuk Донецький національний університет

Ключові слова:

концепція, працівник, компетенції, гідна праця, соціальна відповідальність, управління персоналом

Анотація

В статті проаналізовано проблеми розвитку трудового та інтелектуального потенціалу в Україні. Обґрунтовано, що становлення інноваційної моделі розвитку напряму залежить від рівня розвитку корпоративної соціальної відповідальності бізнес-структур, що мають працювати в неперервному кругообігу «освіта – наукові дослідження та розробки – виробництво товарів та послуг – етика бізнесу – сучасний ринок». При цьому основним елементом даного ланцюга є кваліфікований, мотивований до ефективної та якісної праці працівник. Тому розвиток соціально-орієнтованої держави та становлення ефективного бізнесу безпосередньо пов’язані з необхідністю поєднання факторів посилення корпоративної соціальної відповідальності та підвищення якісних характеристик управління персоналом з метою формування системи гідної праці. В роботі визначено основні переваги, що отримують субєкти соціально-економічних відносин від дотримання принципів соціальної відповідальності. На основі проведених досліджень запропоновано концепцію модернізації системи управління персоналом в соціально-відповідальній організації. Метою її створення є виявлення чинників впливу на процеси управління персоналом та розробка механізму їх оптимізації в умовах формування системи гідної праці на сучасному виробництві. Розроблена концепція передбачає рішення комплексу задач, основними серед яких є: зняття соціальної напруженості між бізнесом, суспільством та владою; контроль за дотриманням стандартів якості; забезпечення внутрішньої мотивації працівників, підвищення привабливості компанії для працівників, споживачів, клієнтів.

Біографія автора

N. Gumeniuk, Донецький національний університет

здобувач кафедри управління персоналом та економіки праці

Посилання

Гриджук І. Інноваційна складова стійкого розвитку економіки регіонів / І. Гриджук // Теорії мікромакроекономіки: Збірник наукових праць. – Випуск 29. – К.: Академія муніципального управління, 2008. – С. 239 – 240.

Friedman M. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits / Milton Friedman // The New York Times Magazine. – 1970. – September 13. – Р. 3.

Діденко Н.Г. Соціальна відповідальність бізнесу як складова соціального партнерства в системі соціально-трудових відносин в Україні / Н.Г. Діденко // Менеджер. – 2007. – № 4(42). – С. 31-35.

Мельник С.В. Реформування соціально-трудової сфери: проблеми та напрямки їх вирішення / С.В. Мельник. – Луганськ., 2005. – 142 с.

Шевчук А.В. Социальная роль бизнеса в моделях корпоративного управления / А.В. Шевчук // Труд и социальные отношения. – 2006. – № 1. – С. 83 – 92 .

Волосковець Н.Ю. Корпоративна соціальна відповідальність підприємств як основа інноваційного розвитку сучасної економіки / Н.Ю. Волосковець // Наукові праці КНТУ. Економічні науки, 2010, вип. 17. – С. 157 – 163.

Белявська К.С. соціальна відповідальність бізнесу: еволюція поглядів на проблему / К.С. Белявська // Вісник Хмельницького національного університету 2011, № 1. – С. 228 – 234.

Шедяков В.Є. Соціальна відповідальність бізнесу та розвиток соціального капіталу суспільства / В.Є. Шедяков // Вісник одеського національного університету т.16, вип. 8 Соціологія і політичні науки, 2011. – С. 15 – 25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-12-28

Номер

Розділ

Право