Впровадження нефінансової та інтегрованої звітності у системі стратегії корпоративної соціальної відповідальності
Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, стратегічне управління, стійкий розвиток, нефінансова звітність, стейкхолдериАнотація
Питання глобалізації, зміни клімату, надмірне споживання обмежених ресурсів призводять до серйозних трансформацій економічних моделей. Тому для організацій все більш важливим стає розуміння того, які фактори будуть впливати на їх ефективне функціонування і успіх у короткостроковій, середньостроковій і довгостроковій перспектив у сукупності із раціональною взаємодією зі стейкхолдерами. Інструментарієм рішення даного питання є корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) - процес, при якому підприємство функціонує та розвивається не тільки для отримання прибутку, але й демонструє свої зобов'язання у відносинах із зацікавленими сторонами для загального блага та відповідно до бізнес-процесу й стратегії. Цей процес стає ефективним тільки лише через інтеграцію екологічних і соціальних факторів у звітність бізнесу та управління, що відображає фундаментальний зв'язок між стратегічним напрямком, фінансовими показниками і стійкістю впливу. Інформаційна відкритість підприємств відображає як загальний стан ділового середовища, так і рівень розвитку систем корпоративного управління. Структурні зміни у вітчизняній економіці, зростаючі очікування різних стейкхолдерів, а також вихід підприємств на IPO сприяють зростанню якості процесів управління, підвищенню прозорості діяльності підприємств, розвитку процедур та інструментів, які забезпечують ці процеси. У числі таких інструментів, що отримують все більше застосування в корпоративній практиці, займає нефінансова звітність. Нефінансова звітність дозволяє зацікавленим сторонам давати більш обґрунтовані оцінки з приводу здатності підприємства створювати і підтримувати свою вартість та загальні цінності. Даний процес не є одноразовим актом підготовки. Крім того, дана практика дає менеджменту можливість виявляти та оцінювати зміни як у внутрішньому, так і зовнішньому середовищі та вчасно реагувати на них. Однак, досліджування практики українських підприємств з даного питання дозволило встановити, що для розкриття потенціалу та поширення впровадження нефінансової звітності потребується теоретична база, яка зорієнтована на національні особливості бізнес-процесів з урахуванням міжнародних стандартів та рекомендацій.Посилання
Головний аналітичний медіа-портал про корпоративної соціальної відповідальності [Електронний ресурс].-Режим доступу:
Новини з КСВ в Україні. Інформаційний ресурс [Електронний ресурс].-Режим доступу: http://ua.csrukraine.org.ua/
Российский союз промышленников и предпринимателей [Электронный ресурс].-Режим доступа: http://www.rspp.ru/
Воробей В. Нефінансова звітність: інструмент соціально відповідального бізнесу/В.Воробей, І.Журовська. — К., 2010. — 84с. — [Електроний ресурс].-Режим доступу: ttp://www.svb.org.ua/
Посібник із КСВ. Базова інформація з корпоративної соціальної відповідальності/ кол. авт.: О.Лазоренко, Р. Колишко та ін. — К.
: Вид-во "Енергія", 2008. — 96 с.