Сучасні бізнес-стратегії корпоративної благодійності

Автор(и)

  • О. Kanivets Донецкий национальный университет
  • A. Zanina Донецкий национальный университет

Ключові слова:

благодійність, філантропія, корпоративна філантропія, соціальні інвестиції

Анотація

У статті дана сутність поняття «корпоративна благодійність», а також запропоновано сучасні види стратегічної корпоративної філантропії для їх подальшого застосування вітчизняними бізнес-компаніями. Розкрито сутність таких стратегій як: соціально відповідальне інвестування, соціальне підприємництво, соціальні венчурні фонди. Більш докладно розглянуто соціально відповідальне інвестування та стратегії його реалізації: сканування, дії акціонерів на захист суспільних інтересів, інвестування в місцеві спільноти. Проаналізовано інструменти здійснення благодійництва в залежності від використання відповідних активів, які знаходяться у розпорядженні компанії. Так, при використанні фінансових активів застосовуються наступні інструменти: адресна благодійна допомога, власні операційні благодійні програми, грантові програми, корпоративний фонд; а при використанні нефінансових активів - «in-kind giving», корпоративне волонтерство, pro-bono послуги.

Біографія автора

О. Kanivets, Донецкий национальный университет

к.е.н., доцент кафедры экономической теории

Посилання

Благодійність у США: підсумки 2012 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ufb.org.ua/sektorblagodijnosti/filantropija-u-sviti/doslidzhennja-globalnoi-filantropii.htm?id=2985

Головніна О. Г. Основи соціальної економіки: підручник / О. Г. Головніна. – 2-е вид., перероб. та доп. – К.: Центр учбової літератури. 2013. – 648 с.

Арстанбекова А. Корпоративная Социальная ответственность: шоу или реальность? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://blog.publicpolicy.kg/?p=168

Туркин С. Корпоративная филантропия в Америке. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.maecenas.ru/doc/2005_3_10.html

Коханова М. Е. Корпоративная благотворительность как способ повышения репутационного капитала. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mediascope.ru/node/228#1

Porter M.E., Kramer, M. Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review. – 2006. – С. 78-92.

Петрашко Л.П. Стратегічна корпоративна філантропія: оцінка вітчизняних практик // Экономические науки. – 2011. – №217. – С. 72-74.

Практика благодійної діяльності бізнес-компаній в Україні: сучасний досвід (звіт за результатами дослідження) / Автори: А. Гулевська- Черниш, Д. Непочатова, Л. Паливода, С. Шендеровський; за заг. ред. А. Гулевської-Черниш. – К.: Салютіс, 2010. – 60 с.

Косогорова К.С., Смирнова В.А. Инвестиции в устойчивое развитие // Инициативы XXI века. – 2012. – №2. – С. 106-108.

Global Sustainable Investment Review 2012. [Electron resource]. – Access: http://gsiareview2012.gsi-alliance.org.

2010 Trends Report Executive Summary: 2010 Report on Socially Responsible Investing Trends in the United States. [Electron resource]. – Access: http://www.ussif.org

Інструменти корпоративної філантропії. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ufb.org.ua/sektor-blagodijnosti/blagodijnistbiznesu/instrumenti-korporativnoi-filantropii.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-06-06

Номер

Розділ

Економіка