Соціальна відповідальність як елемент стратегії економічного розвитку транснаціональних корпорацій

Автор(и)

  • N. Iksarova Київський національний торговельно-економічний університет

Ключові слова:

соціальна відповідальність, транснаціональна корпорація, потреби, міжнародна конкурентоспроможність

Анотація

У статті досліджено сутність соціальної відповідальності як економічної категорії та основні принципи її реалізації. Визначено, що до основних причин підвищення ролі соціальної відповідальності в розвитку ТНК є перенасичення ринку стандартизованими товарами, в результаті чого корпораціям доводиться шукати додаткові інструменти збереження прихильності споживачів, найбільш ефективним серед яких є надання покупцям можливості за умови купівлі необхідної продукції задовольнити не лише базові, але і ієрархічно вищі потреби: потребу у безпеці, соціалізації, самовираженні. Обґрунтовано, що наслідком актуалізації парадигми соціальної відповідальності стає підвищення рівня соціальної захищеності населення та перерозподіл коштів від найбільших суб’єктів світового господарства (ТНК) до найбільш вразливих соціальних груп. Доведено, що за умови посилення впливу на вітчизняний ринок зарубіжних ТНК відбувається зміна формату українського бізнес-середовища, формується соціально відповідальний споживач, для задоволення інтересів якого вітчизняним компаніям необхідно реалізувати заходи із соціалізації діяльності. У нинішніх умовах, коли вітчизняний споживач готовий до переходу на споживання української продукції як через підвищення рівня національної самосвідомості, так і внаслідок цінової неконкурентоспроможності імпорту, дотримання принципів соціальної відповідальності є передумовою посилення позицій українських компаній на внутрішньому ринку.

Біографія автора

N. Iksarova, Київський національний торговельно-економічний університет

к.е.н., доцент кафедри міжнародної економіки

Посилання

ІSO 26000: 2010 Guidance on social responsibility [Electronic resourse]. – Mode of aсcess: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:26000:ed- 1:v1:en

Сайт Державної служби статистики України [електронний ресурс]. – режим доступу: http://ukrstat.gov.ua

Ernst and Young European Investment Monitor, 2013.[електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/European-Attractiveness-Survey-2013/$FILE/European-Attractiveness-Survey-2013.pdf

Бібік Н. В. Корпоративна соціальна відповідальність в Україні: сучасний стан та перспективи розвитку / Н. В. Бібік // Вісник Національного технічного університету «ХПІ». – 2012. –No 14. – С. 9 – 16

Березіна О. Ю. Адаптація моделей корпоративної соціальної відповідальності до національних умов / О. Ю. Березіна // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Сер.: Економічні науки. – 2010. – No 4, ч. 2.– С. 60 – 65.

Супрун Н. А. Корпоративна соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку / Н. А. Супрун // Економіка і прогнозування. – 2009. – No 3. – С. 61 – 74.

Michael Porter's theory of social responsibility // Financial Times. – 2007. – October 1 [Electronic resourse]. – Mode of aсcess :http://blogs.ft.com/businessblog/2007/10/01/#axzz24H3LAhtU

Амоша О. Соціальна відповідальність в контексті розвитку людського потенціалу / О. Амоша, О. Новікова // Держава і суспільство. – No 1. – 2011. – С. 122 – 127.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-03-06

Номер

Розділ

Економіка