Імідж як вагомий фактор конкурентоспроможності закладів ресторанного господарства.
Ключові слова:
зовнішній імідж, внутрішній імідж, відчутний імідж, невловимий імідж, конкурентоспроможність, інтер’єр ресторана, заклад ресторанного господарстваАнотація
У статі визначено, що одним з головних критеріїв оцінки конкурентоспроможності закладів ресторанного господарства є імідж підприємства. Визначено, що імідж ресторану є синтезом зовнішнього, внутрішнього, відчутного, невловимого, позитивного і поточного іміджів, які змістовно відображають критерії оцінки конкурентоспроможності. Уточнено сутність кожного з видів іміджу закладів ресторанного господарства, визначено основні задачі та параметри їх оцінки. Визначено, що комплексною складовою з позиції як споживача, так і з позиції послугонадавача являється відчутний імідж. Представлена оцінка відчутного іміджу з позиції споживача в залежності від рівня дохода, від вікової категорії та інтер’єру закладу ресторанного господарства. Оцінка конкурентоспроможності підприємства була отримана шляхом соціального опитування відвідувачів.Посилання
П'ятницька Г.Т. Визначення конкурентоспроможності загальнодоступних підприємств громадського харчування / Г.Т. П'ятницька, А. М. Коваленко. – Економіка і підприємництво: стан та перспективи: Зб. наук. праць КНТЕУ. – К.: КНТЕУ, 2001. – с. 235–245.
Перелигіна О.Б Психологія іміджа: навч. посібник / О. Б. Перелигіна. М.: Аспект Прес, 2002. – с. 223.
Ткачова С.С. Особливості конкуренції в ресторанному бізнесі [Електронний ресурс] / С. С. Ткачова //Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/V_Ditb/2011_15/Tkachova.pdf.
Муромкіна І.І. Імідж роздрібного торговельного підприємства: особливості формування і сприйняття / Муромкіна І. І. // Маркетинг за рубіжом. – 2001. – № 2. – с. 72–77.
Котлер Ф. Основи маркетинга / Ф. Котлер. М.: Прогрес, 1998. 620 с.
Калашнікова Л.Ю Формування іміджу [Електронний ресурс] / Л.Ю Калашнікова // Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/imidzhorganizatsii-kak-faktor-povysheniya-ee-konkurentosposobnosti#ixzz3TzisbLG4
Косвинцева Е. Н. Забезпечення конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. канд. економ. наук. – М.: 2009. – 23с.
Клейман А.А. Позитивний імідж як фактор конкурентоспроможності [Електронний ресурс] / А. А. Клейман, О. А. Банчикова // http://cyberleninka.ru/ Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/pozitivnyy-imidzh-kak-faktor-konkurentosposobnosti-gostinichnogopredpriyatiya.
Джі Б. Імідж фірми: планування, формування, просування / Боббі Джі. – СПб. : Питер-Пресс, 2000 – 365 с. – (Серія «Теорія і практика менеджменту»).
Гатило В. П. Фактори, що впливають на формування іміджу підприємства / В. П. Гатило // Економіка та управління підприємствами: проблеми теорії та практики. – 2010. – № 1 (9). – С. 94–100.